HAMA PREDÁVA CEZ ABRA eSHOP

ČESKÉ A SLOVENSKÉ ZASTÚPENIE HAMY VYBAVUJE 58% OBJEDNÁVOK CEZ ABRA ESHOP V ERP ABRA G4. TEN SLÚŽI AKO KOMPLEXNÝ NÁSTROJ OBCHODU A ADMINISTRATÍVY A ZÁROVEŇ SPROSTREDKOVÁVA DÁTOVÚ KOMUNIKÁCIU S NEMECKÝM KONCERNOM.

Jaroslav Trepeš, riaditeľ spoločnosti HAMA pre SR a ČRJaroslav Trepeš, riaditeľ spoločnosti HAMA pre SR a ČR

Pôvodnú firmu Hamaphot KG založil Martin Hanke v roku 1923 v Drážďanoch.

V roku 1998 založil Hama spol. s r.o. ako výhradné zastúpenie pre Československo. Založeniu firmy predchádzal neuveriteľný príbeh Jaroslava Trepeša, ktorý v roku 1989 brigádoval v nemeckej Hame a z Nemecka priviezol pre kamarátov nedostatkový tovar. Postupne začal foto príslušenstvo dovážať vo väčšom množstve, až sa v roku 1991 s nemeckou Hamou dohodol na výhradnom zastúpení.

V roce 1998 také založil obchodné zastúpenie Hamy na Slovensku. V súčasnosti obe firmy zamestnávajú dohromady 165 zamestnancov.

PRODUKTY

HAMA sa vždy zaoberala predajom periférií. Pôvodne to bolo iba fotografické príslušenstvo, ktoré doplnili periférie počítačové, elektronika a prístroje pre domácnosti. Česká a slovenská HAMA do svetového portfólia prispieva aj vlastnou výrobou fotorámčekov v Syroviciach.

S ABROU DOSTAVÁM VŠETKO, ČO PRE ROZVOJ HAMY POTREBUJEME. V POROVNANÍ S VÝHODAMI SÚ NÁKLADY NA PREVÁDZKU ABRY MALÉ

Jaroslav Trepeš, riaditeľ spoločnosti HAMA pre SR a ČR

ABRA eSHOP

Ako firma ročným obratom 400 mil. Kč a 144 zamestnancami funguje? Všetko sa točí okolo obchodu. B2B e-shop je základným predajným nástrojom, cez ktorý ide 58 % objednávok. Hama používa e-shop integrovaný v informačnom systéme ABRA G4.

„E-shop je neustále živá vec. Nikdy nemôžeme povedať, že máme hotovo. Sledujeme trendy v e-commerce oblasti a tie za pomoci konzultantov z ABRY zapracovávame do nášho e-shopu,“ hovorí Jaroslav Trepeš, riaditeľ spoločnosti HAMA pre ČR a SR.

Brana podniku HAMA

Z elektronického obchodu sa objednávky automaticky ukladajú do ERP systému ABRA. zákazníci, teda prevádzkovatelia predajní, majú do internetového obchodu prístup. Môžu v ňom zostavovať ponuky pre svojich zákazníkov aj s vlastnými cenami a vytvárať objednávky.

V e-shopu Hama si může každý obchodní partner vytvořit pro svého zákazníka nabídku s vlastními cenami a vystavit objednávku na zboží

EDI KOMUNIKÁCIA SPOLU SO SPÄTNÝM POTVRDENÍM PRIJATIA ELEKTRONICKÉHO DOKLADU V SYSTÉME ABRA nám priniesla nulovú chybovosť PRI VYSTAVOVANÍ B2B FAKTÚR.

Marek Boro, IT manažér

VÝMENA DAT

Dáta sa medzi informačným systémom a e-shopom vymieňajú vo formáte XML. Rovnakým spôsobom prebieha tiež výmena dát s nemeckým koncernom HAMA. „Po tom, čo sme e-shop rozšírili o špecifické funkcie, máme z môjho pohľadu snáď lepší prehľad nad obchodnými dátami, ako naši nemeckí kolegovia."

IT SPRÁVA VO DVOCH ĽUĎOCH

Celé IT zázemie v Hame obstarávajú dvaja ľudia. Starajú sa o výpočtovú techniku aj ERP systém ABRA G4. „Pri správe systému využívame konzultantov z ABRY, cena je adekvátna a my nepotrebujeme ďalších odborníkov vo firme,“ hovorí J. Trepeš.

HAMA V ČÍSLECH

 

  • 1923 založenie spoločnosti
  • 2 500 zamestnancov
  • 550 bchodných zástupcov v Európe
  • 30 000 obchodných partnerov vo viac ako 70 krajinách sveta
  • cca 500 000 000 EUR celkový obrat spoločnosti

REPORTY V ABRA iGATE

Hama aktívne používa 15 rôznych reportov, ktoré sú automaticky generované v iGATE. „Obľúbil som si zasielanie tabuliek mailom,“ chváli si manažérske rozhranie Jaroslav Trepeš„v iGATE sledujem obraty, najpredávanejší tovar, kontrolujem marže, vývoj zákazníkov, stavy skladov a sledujem tzv. ležiaky. iGATE mi šetrí veľa času."

Elektronická výmena dokumentov je v B2B segmente štandardom. Marek Boro, IT manažér a správca ABRY G4, hovorí: „S obchodnými partnermi musíme komunikovať pružne. Ich systémy nie sú často schopné sa rýchlo prispôsobiť zmenám. My Abru ohýbame veľa, či už ide o užívateľské vlastnosti, funkcie e-shopu alebo EDI komunikáciu. Práca s elektronickými dokladmi nám priniesla veľa výhod, napríklad fakturantka už nemusí ručne porovnávať príjemky s dodacími listami, šetríme tak čas a máme istotu nulovej chybovosti pri vystavovaní faktúr.“

BUDÚCNOSŤ

Šírka produktového portfólia je najväčšou konkurenčnou výhodou Hamy. Ako samostatný dodávateľ dokáže ponúknuť plnú šírku príslušenstva pre predajne s elektronikou a fotografickými potrebami. Žiadny dodávateľ nemá tak komplexné portfólio príslušenstva a periférií ako HAMA.

HAMA nespí na vavrínoch. Neustále sleduje vývoj elektroniky a prispôsobuje sa nielen produktovým radom, ale aj novým oblastiam, ako sú potreby pre domácnosť, školské potreby a pod. Preto HAMA v súčasnosti ponúka 18 000 aktívne predávaných produktov zo všetkých mysliteľných kategórií príslušenstva. „EDI KOMUNIKÁCIA SPOLU SO SPÄTNÝM POTVRDENÍM PRIJATIA ELEKTRONICKÉHO DOKLADU V SYSTÉME ABRA nám priniesla nulovú chybovosť PRI VYSTAVOVANÍ B2B FAKTÚR.“ Marek Boro, IT manažér.