Yves Rocher

Značka Yves Rocher sa zrodila v roku 1959 z vízie pána Yvesa Rochera, ktorý veril v kozmetiku založenú na rastlinnej bázi, ktorá by sprístupňovala krásu všetkým ženám.

Prodejna Yves Rocher

V čom ABRA Gen pomáha?

  • Zjednocuje všetky evidencie do jednej databázy.
  • Umožňuje efektívne sledovanie skladových zásob a prácu s informáciami o obchodných partneroch a zákazníkoch.
  • Vytvorí reporty v takom tvare, ktorý je možné rovno poslať do centrály vo Francúzku.
  • Splňuje požiadavky na interný účtovný systém, v ktorom sú okrem účtovníctva vedené aj mzdy zamestnancov.
Logo Yves Rocher
ODVETVIEFinancie, Obchod
ZAMESTNANCI200
ROČNÝ OBRATn/a
MIESTOPraha
WEBwww.yves-rocher.cz

V roku 1956 pán Yves Rocher vyrobil na pôde svojho domu prvý krém z rastliny blyskáča. V roku 1959 založil vo svojej rodnej bretónskej dedine La Gacilly laboratórium rastlinnej kozmetiky. Rodnej dedine zostal verný, a svoje výrobky predával na dobierku. Aj dnes je podnik s La Gacilly úzko zviazaný aj napriek tomu, že ročná produkcia v dnešnej dobe dosahuje 300 miliónov kozmetických produktov pre celý svet. Pán Yves Rocher prepojil znalosti prírody s vedeckým výskumom a s cieľom dostať do svojich výrobkov najúčinnejšie rastlinné výťažky. Svoju filozofiu zároveň oprel o podporu zdravého životného prostredia.

Lucie Tomšíková, Yves Rocher

Lucie Tomišková

Tlačový hovorca, Yves Rocher

ABRA Gen nám urýchlil prácu. Vieme lepšie vyhľadávať dáta o predaji, máme prehľad o tržbách a histórii nákupov jednotlivých zákazníkov.

HISTÓRIA ČESKÉHO ZASTÚPENIA

Spoločnosť Yves Rocher spol. s.r.o. vznikla v roku 1991, keď Alena Záhorská dojednala podmienky českého zastúpenia s materskou spoločnosťou Yves Rocher France. Ešte toho roku otvorila prvý obchod s kozmetikou v Prahe vo Vodičkovej ulici. V roku 1995 bol otvorený druhý pražský obchod a v nasledujúcich rokoch boli otvorené ďalšie predajne v celej Českej republike. Dnes má Yves Rocher cez 200 zamestnancov, 47 predajných miest po celej Českej republike a ponúka v 18 salónoch kozmetickú starostlivosť.

„V začiatkoch nášho podnikania bolo nutné oboznámiť Čechov s doteraz neznámou kozmetikou Yves Rocher. Budovali sme povedomie o značke, vždy sme kládli dôraz na čistotu produktov a etiku podnikateľskej filozofie. Najviac problematický pre nás bol fakt, že až do vstupu do EÚ sme museli nechať pre Českú republiku nechať schváliť každý výrobok zvlášť. Tento postup bol v začiatkoch našej firmy vyčerpávajúci, ale dôvera v kvalitu nám pomohla tieto ťažkosti preklenúť,“ spomína na začiatky podnikania Alena Záhorská, obchodná riaditeľka Yves Rocher Česká republika.

PRIEKOPNÍCI FRANCHISINGU

Yves Rocher má v Českej republike veľa franchisingových obchodných partnerov. Po mnoho rokov bola firma priekopníkom tohto druhu spolupráce. Lucie Tomišková, tlačová hovorkyňa Yves Rocher, zhŕňa prínosy franchisingu v podaní Yves Rocher: „Franchisantovi pomáhame predovšetkým znížiť riziká jeho podnikania tým, že mu poskytujeme komplexné zázemie a odbornú pomoc vo všetkých oblastiach jeho podnikania, napr. pri distribúcii tovaru alebo v marketingovej podpore. Spolupráca je obojstranná – franchisant nám na oplátku prináša znalosť lokálneho prostredia a schopnosť efektívne osloviť miestnu klientelu.“

PO MAJETKOVEJ reštrukturalizácii sa pozornosť managementu firmy začala sústrediť na optimalizáciu nástrojov riadenia, zjednotenie roztrieštených evidencií, kumuláciu dát z mnoho typov softwarových aplikácií a ucelenie hardwarovej platformy.

Lucie Tomšíková, Yves Rocher

Lucie Tomišková

Tlačový hovorca, Yves Rocher

ABRA nám umožňuje riešiť všetko s jednou kontaktnou osobou. To zjednodušuje komunikáciu a naše požiadavky sú vždy rýchlo vybavené.

IT V KOZMETICKEJ FIRME

Niekoľko rokov firma vystačila s outsourcingom účtovných služieb. Od roku 2005 už bolo nutné prejsť na interný účtovný systém, v ktorom boli okrem účtovníctva vedené aj mzdy zamestnancov. V ďalších rokoch vznikla potreba efektívneho sledovania skladových zásob a možnosť práce s informáciami o obchodných partneroch a zákazníkoch, a tak bolo vypísané výberové konanie na komplexný informačný systém. „Do výberového konania sme zaradili iba českých dodávateľov,“ upresňuje Lucia Tomišková„Z troch systémov v užšom výbere sme vybrali ABRU Gen, ktorá ponúkla široký rozsah funkcií v jednom systéme.“

ABRA GEN V SLUŽBÁCH KOZMETIKY

„ABRA Gen nám šetrí čas, pretože máme v jednej databáze všetky dôležité informácie. Predtým sme mali všetko v rôznych evidenciách. ABRA je prepojená na naše pokladničné systémy, a tak je pre nás práca s dátami veľmi rýchla a intuitívna,“ hovorí Lucia Tomišková.

Pavel Indra, manažér logistiky Yves Rocher, ďalej popisuje využitie ABRA Gen„Ako obchodná firma najviac využívame predajné agendy; hlavná je pre nás práca so skladmi. Do ABRY importujeme príjemky a ďalej posielame objednávky stlačením jediného tlačidla do externého skladu. To je začiatok veľmi efektívneho predajného procesu.“

„Verím vo svoju lásku k prírode. Verím vo svoju podnikavosť. A v neposlednom rade verím v bretónsku húževnatosť.“ Yves Rocher

„Trvalo udržateľný rozvoj je jedným z kľúčových princípov značky Yves Rocher. Máme ho doslova v krvi. Ochrana prírody pre nás nepredstavuje iba koncept. Je to náš spôsob života a náš náhľad na svet. Rešpektujeme prírodu, pretože s ňou žijeme v priamom kontakte. Naším cieľom bolo, je a naďalej bude činiť ženy krajšie a pritom zachovať krásu našej planéty. Je to už 50 rokov jeden z našich hlavných záväzkov.“

Jacques Rocher
Prezident Nadace Yves Rocher — Institut de France

Stiahnite si podrobnú prípadovú štúdiu

Máte záujem o riešenie na mieru pre vašu spoločnosť?

Mám záujem o predvedenie [post_title] SK