YVES ROCHER

Rastlinná kozmetika

YVES ROCHER FRANCE. V roku 1956 pán Yves Rocher vyrobil na pôde svojho domu prvý krém z rastliny blyskáča. V roku 1959 založil vo svojej rodnej bretónskej dedine La Gacilly laboratórium rastlinnej kozmetiky. Rodnej dedine zostal verný, a svoje výrobky predával na dobierku. Aj dnes je podnik s La Gacilly úzko zviazaný aj napriek tomu, že ročná produkcia v dnešnej dobe dosahuje 300 miliónov kozmetických produktov pre celý svet.

PRÍRODA A ZDRAVIE. Pán Yves Rocher prepojil znalosti prírody s vedeckým výskumom a s cieľom dostať do svojich výrobkov najúčinnejšie rastlinné výťažky. Svoju filozofiu zároveň oprel o podporu zdravého životného prostredia.

HISTÓRIA ČESKÉHO ZASTÚPENIA. Spoločnosť  Yves Rocher spol. s.r.o. vznikla v roku 1991, keď Alena Záhorská dojednala podmienky českého zastúpenia s materskou spoločnosťou Yves Rocher France. Ešte toho roku otvorila prvý obchod s kozmetikou v Prahe vo Vodičkovej ulici. V roku 1995 bol otvorený druhý pražský obchod a v nasledujúcich rokoch boli otvorené ďalšie predajne v celej Českej republike. Dnes má Yves Rocher cez 200 zamestnancov, 47 predajných miest po celej Českej republike a ponúka v 18 salónoch kozmetickú starostlivosť.

Lucie Tomíšková, Yves RocherLucie Tomišková, tlačová hovorkyňa Yves Rocher

ABRA G3 NÁM URÝCHLILA PRÁCU. DOKÁŽEME LEPŠIE VYHĽADÁVAŤ DÁTA O PREDAJI, MÁME PREHĽAD O TRŽBÁCH A HISTÓRII NÁKUPOV JEDNOTLIVÝCH ZÁKAZNÍKOV.

Lucie Tomišková, tlačová hovorkyňa 

V ZAČIATKOCH NÁŠHO PODNIKANIA bolo nutné oboznámiť Čechov s doteraz neznámou kozmetikou Yves Rocher. Budovali sme povedomie o značke, vždy sme kládli dôraz na čistotu produktov a etiku podnikateľskej filozofie. Najviac problematický pre nás bol fakt, že až do vstupu do EÚ sme museli nechať pre Českú republiku nechať schváliť každý výrobok zvlášť. Tento postup bol v začiatkoch našej firmy vyčerpávajúci, ale dôvera v kvalitu nám pomohla tieto ťažkosti preklenúť," spomína na začiatky podnikania Alena Záhorská, obchodná riaditeľka Yves Rocher Česká republika.

kozmetické produkty Yves Rocher

"Trvalo udržateľný rozvoj je jedným z kľúčových princípov značky Yves Rocher. Máme ho doslova v krvi. Ochrana prírody pre nás nepredstavuje iba koncept. Je to náš spôsob života a náš náhľad na svet. Rešpektujeme prírodu, pretože s ňou žijeme v priamom kontakte. Naším cieľom bolo, je a naďalej bude činiť ženy krajšie a pritom zachovať krásu našej planéty. Je to už 50 rokov jeden z našich hlavných záväzkov. "

Jacques Rocher Prezident Nadácie Yves Rocher - Institut de France

Predajňa Yves RocherPredajňa Yves Rocher na Václavskom námestí
 

PRIEKOPNÍCI FRANCHISINGU. Yves Rocher má v Českej republike veľa franchisingových obchodných partnerov. Po mnoho rokov bola firma priekopníkom tohto druhu spolupráce. Lucie Tomišková, tlačová hovorkyňa Yves Rocher, zhŕňa prínosy franchisingu v podaní Yves Rocher:

„Franchisantovi pomáhame predovšetkým znížiť riziká jeho podnikania tým, že mu poskytujeme komplexné zázemie a odbornú pomoc vo všetkých oblastiach jeho podnikania, napr. pri distribúcii tovaru alebo v marketingovej podpore. Spolupráca je obojstranná - franchisant nám na oplátku prináša znalosť lokálneho prostredia a schopnosť efektívne osloviť miestnu klientelu. "

"Verím vo svoju lásku k prírode. Verím vo svoju podnikavosť. A v neposlednom rade verím v bretónsku húževnatosť. " Yves Rocher

Začka YVES ROCHER sa zrodila v roku 1959 z vízie pána Yvesa Rochera, ktorý veril myšlienke kozmetiky založenej na rastlinnej báze, ktorá by sprístupňovala krásu všetkým ženám.

IT V KOZMETICKEJ FIRME. Niekoľko rokov firma vystačila s outsourcingom účtovných služieb. Od roku 2005 už bolo nutné prejsť na interný účtovný systém, v ktorom boli okrem účtovníctva vedené aj mzdy zamestnancov. V ďalších rokoch vznikla potreba efektívneho sledovania skladových zásob a možnosť práce s informáciami o obchodných partneroch a zákazníkoch, a tak bolo vypísané výberové konanie na komplexný informačný systém. "Do výberového konania sme zaradili iba českých dodávateľov," upresňuje Lucia Tomišková. "Z troch systémov v užšom výbere sme vybrali ABRU G3, ktorá ponúkla široký rozsah funkcií v jednom systéme."

ABRA VIE VYTVÁRAŤ REPORTY V TAKOM TVARE, KTORÝ MÔŽEME UCHOPIŤ A PRIAMO POSLAT DO FRANCÚZSKA.

Lucie Tomišková, tlačová hovorkyňa 

ABRA V SLUŽBÁCH KOZMETIKY. ABRA G3 nám šetrí čas, pretože máme v jednej databáze všetky dôležité informácie. Predtým sme mali všetko v rôznych evidenciách. ABRA je prepojená na naše pokladničné systémy, a tak je pre nás práca s dátami veľmi rýchla a intuitívna," hovorí Lucia Tomišková.

Pavel Indra, manažér logistiky Yves Rocher, ďalej popisuje využitie ABRY G3: "Ako obchodná firma najviac využívame predajné agendy; hlavná je pre nás práca so skladmi. Do ABRY importujeme príjemky a ďalej posielame objednávky stlačením jediného tlačidla do externého skladu. To je začiatok veľmi efektívneho predajného procesu. "

Predajňa Yves Rocher