Yves Rocher
Značka Yves Rocher sa zrodila v roku 1959 z vízie pána Yvesa Rochera, ktorý veril v kozmetiku založenú na rastlinnej bázi, ktorá by sprístupňovala krásu všetkým ženám.
V čom ABRA Gen pomáha?
- Zjednocuje všetky evidencie do jednej databázy.
- Umožňuje efektívne sledovanie skladových zásob a prácu s informáciami o obchodných partneroch a zákazníkoch.
- Vytvorí reporty v takom tvare, ktorý je možné rovno poslať do centrály vo Francúzku.
- Splňuje požiadavky na interný účtovný systém, v ktorom sú okrem účtovníctva vedené aj mzdy zamestnancov.
ODVETVIE | Financie, Obchod |
ZAMESTNANCI | 200 |
ROČNÝ OBRAT | n/a |
MIESTO | Praha |
WEB | www.yves-rocher.cz |
V roku 1956 pán Yves Rocher vyrobil na pôde svojho domu prvý krém z rastliny blyskáča. V roku 1959 založil vo svojej rodnej bretónskej dedine La Gacilly laboratórium rastlinnej kozmetiky. Rodnej dedine zostal verný, a svoje výrobky predával na dobierku. Aj dnes je podnik s La Gacilly úzko zviazaný aj napriek tomu, že ročná produkcia v dnešnej dobe dosahuje 300 miliónov kozmetických produktov pre celý svet. Pán Yves Rocher prepojil znalosti prírody s vedeckým výskumom a s cieľom dostať do svojich výrobkov najúčinnejšie rastlinné výťažky. Svoju filozofiu zároveň oprel o podporu zdravého životného prostredia.
Lucie Tomišková
Tlačový hovorca, Yves Rocher
ABRA Gen nám urýchlil prácu. Vieme lepšie vyhľadávať dáta o predaji, máme prehľad o tržbách a histórii nákupov jednotlivých zákazníkov.
HISTÓRIA ČESKÉHO ZASTÚPENIA
Spoločnosť Yves Rocher spol. s.r.o. vznikla v roku 1991, keď Alena Záhorská dojednala podmienky českého zastúpenia s materskou spoločnosťou Yves Rocher France. Ešte toho roku otvorila prvý obchod s kozmetikou v Prahe vo Vodičkovej ulici. V roku 1995 bol otvorený druhý pražský obchod a v nasledujúcich rokoch boli otvorené ďalšie predajne v celej Českej republike. Dnes má Yves Rocher cez 200 zamestnancov, 47 predajných miest po celej Českej republike a ponúka v 18 salónoch kozmetickú starostlivosť.
„V začiatkoch nášho podnikania bolo nutné oboznámiť Čechov s doteraz neznámou kozmetikou Yves Rocher. Budovali sme povedomie o značke, vždy sme kládli dôraz na čistotu produktov a etiku podnikateľskej filozofie. Najviac problematický pre nás bol fakt, že až do vstupu do EÚ sme museli nechať pre Českú republiku nechať schváliť každý výrobok zvlášť. Tento postup bol v začiatkoch našej firmy vyčerpávajúci, ale dôvera v kvalitu nám pomohla tieto ťažkosti preklenúť,“ spomína na začiatky podnikania Alena Záhorská, obchodná riaditeľka Yves Rocher Česká republika.
PRIEKOPNÍCI FRANCHISINGU
Yves Rocher má v Českej republike veľa franchisingových obchodných partnerov. Po mnoho rokov bola firma priekopníkom tohto druhu spolupráce. Lucie Tomišková, tlačová hovorkyňa Yves Rocher, zhŕňa prínosy franchisingu v podaní Yves Rocher: „Franchisantovi pomáhame predovšetkým znížiť riziká jeho podnikania tým, že mu poskytujeme komplexné zázemie a odbornú pomoc vo všetkých oblastiach jeho podnikania, napr. pri distribúcii tovaru alebo v marketingovej podpore. Spolupráca je obojstranná – franchisant nám na oplátku prináša znalosť lokálneho prostredia a schopnosť efektívne osloviť miestnu klientelu.“
PO MAJETKOVEJ reštrukturalizácii sa pozornosť managementu firmy začala sústrediť na optimalizáciu nástrojov riadenia, zjednotenie roztrieštených evidencií, kumuláciu dát z mnoho typov softwarových aplikácií a ucelenie hardwarovej platformy.
Lucie Tomišková
Tlačový hovorca, Yves Rocher
ABRA nám umožňuje riešiť všetko s jednou kontaktnou osobou. To zjednodušuje komunikáciu a naše požiadavky sú vždy rýchlo vybavené.
IT V KOZMETICKEJ FIRME
Niekoľko rokov firma vystačila s outsourcingom účtovných služieb. Od roku 2005 už bolo nutné prejsť na interný účtovný systém, v ktorom boli okrem účtovníctva vedené aj mzdy zamestnancov. V ďalších rokoch vznikla potreba efektívneho sledovania skladových zásob a možnosť práce s informáciami o obchodných partneroch a zákazníkoch, a tak bolo vypísané výberové konanie na komplexný informačný systém. „Do výberového konania sme zaradili iba českých dodávateľov,“ upresňuje Lucia Tomišková. „Z troch systémov v užšom výbere sme vybrali ABRU Gen, ktorá ponúkla široký rozsah funkcií v jednom systéme.“